Jim Beam har ett nytt ansikte

Jim Beam har ett nytt ansikte

mila kunis & jim beamDet ikoniska bourbonmärket Jim Beams nya ansikte är kanske inte riktigt vad man väntar sig. En härdad cowboy eller countrystjärna kan tyckas passa för uppgiften (Jim Beam har tidigare använt sig av Kid Rock) men deras senaste talesperson är ingen mindre än den nätta och vackra Mila Kunis.

Den 30-åriga skådespelerskan, som säger att hon i allmänhet är ett stort bourbonfan, är med i två nya 30-sekunders videoannonser för Jim Beam och även i fem andra stödfilmer som är allt från 15 sekunder till över tre minuter.

Den första annonsen visar en serie halvhistoriska händelser (övergången till 60-talet är kanske inte helt klockren rent visuellt) och i den andra filmen ser man Kunis märka sitt eget fat bourbon. Hon är berättarrösten i båda filmerna. ”Gör historia” är mottot i den nya globala kampanjen.


 


 

De övriga videofilmerna är ganska roliga, bortsett från "Mila Kunis & Hibernation", som känns lite för mycket som en scen ur Indiana Jones. Men de två andra filmerna är roliga, udda och lite mindre seriösa än de två huvudfilmerna. Om du skulle komma på dig själv med att vilja viska ”Håll tyst, Meg” är det för att Kunis, som är en van berättarröst, varit Meg Griffins röst, i Family Guy, de senaste 14 åren!

Det här är ett smart drag av Jim Beam i att försöka locka till sig en yngre publik. Kampanjen görs av FutureWorks, en ny enhet som består av tre av Beams regionala kreativa byråer; StrawberryFrog i New York, The Works i Sydney, Australien och Jung von Matt, Hamburg, Tyskland.

 

Mila Kunis & Hibernation

Lämna en kommentar