Vi är certifierad av trygg e-handel

Vi är certifierad av trygg e-handel

Trygg E-handel är en certifiering för nätbutiker som lever upp till de kriterier som organisationen Svensk Distanshandel har uppsatt. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierad.

Vi strävar alltid efter att du ska känna dig trygg och säker när du handlar hos oss. Certifieringen är ett tecken på att vi lever upp till de 12 grundkriterier för konsumenträtt och säkerhet som har fastställts av Svensk Distanshandel. Det är vi naturligtvis väldigt stolta över.
Trygg e-handel - Vad innebär certifieringen?

E-handel

Trygg e-handel är en certifiering för e-handels företag. E-handels företag är företag som säljer varor och tjänster via en butik på internet (Distanshandel). E-handel bygger på precis samma princip som traditionell postorder, skillnaden är att varorna uppvisas på en hemsida samt att köpeavtalet ingås direkt på hemsidan.

Trygghet

Certifieringen Trygg e-handels syfte är att hjälpa dig som konsument välja rätt e-handelsföretag när du handlar så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "köp". Trygg e-handels målsättning är att det skall kännas lika tryggt och säkert att handla på Internet som i vanlig fysisk butik.

När du handlar från ett företag som har certifieringen Trygg e-handel så innebär det att företaget genom ett avtal förbundit sig att följa en rad krav. Endast stabila och seriösa e-handels företag har rätten att bära certifieringen Trygg e-handel.

Trygg e-handels krav är utformade för att du som konsument skall känna till och ta tillvara dina rättigheter när du handlar via internet. Bland annat ställs krav på att företaget skall vara tydlig med sin identitet, ha säkra rutiner för hantering av personuppgifter, använda säkra betalningslösningar samt ha en stabil ekonomi.

Fullständig förteckning av Trygg e-handels krav.

Säkerhet

Svensk Distanshandel kontrollerar att kraven följs av de certifierade företagen genom kreditkontroller, provköp samt utredningar vid misstanke om brister. För att ge dig en extra trygghet tar Trygg e-handel emot klagomål från dig som konsument.

Trygg e-handel symbolen

För att kontrollera att symbolen är äkta klickar du/håller muspekar över Trygg e-handel symbolen. Se exempel här. Varje anslutet företag har ett unikt certifikat på domänen tryggehandel.se.

Var hittar jag Trygg e-handel certifierade företag?

Du hittar alla certifierade företag här. Företaget är indelande i kategorier efter sortiment så att du lättare skall kunna hitta företag som säljer de varor & tjänster du är intresserad av!

KOMMENTARER 31

  • Märkligt! När jag handlat klart och bekräftat beställningen, så får jag upp en ruta där det står;

    Just nu kan du inte handla, var god återkom i nästa vecka, va?
    Är ni helt knäppa, eller ? Jag köper ingenting av er mer.

    Mvh

    Michael

    • Hej Michael,
      Knäppa skulle jag inte säga men dom gör uppdateringar i systemen just nu som påverkar köpfunktionen under tiden. Så att du får upp det meddelandet är väll en bra sak skulle jag säga så du vet vad som pågår.
      Det kommer troligen bli klart och vara igång igen innom 2v.

  • Bernt Bygde, jag har beställt sju (7) produkter, så ser jag på min sida att denna beställning har lagts in
    tre gånger. det ska vara en (1) beställning med frakt.

    Med vänlig hälsning
    bernt.bygde@spray.se

    • Hej Bernt,
      Detta rättades till och du har endast ett köp som borde kommit fram nu :)

  • morgan karlsson
    beställde varor för 3 månader sedan och jag har inte fått mina varor än. Jag undrar när mina varor kommer

  • Torsten Jansson 21:50, maj 2, 2019

    order 353025 det har nu gått 8 veckor sedan beställning

    • Hej Torsten,
      Såg att din order blev klar och hämtades slutet av Maj så räknar med att du har fått dina varor nu. Beklagar den långa väntan som du fick vara med om.

  • Hej Ni har lämnat fraktsedels numret till mig på retur sedeln så jag hittar inte mina saker som jag har beställt. Kan Ni maila det nya numret på order 341761.

    anders_magnusson@live.se

    Med vänlig hälsning, Anders

    • Hej Anders, Vänligen maila oss på kundservice så kan vi hjälpa dig där då det är privata uppgifter för dig. Hälsningar Anna

  • De står att man kan ringa till er men var hittar man telefonnumret?

  • Hej! Jag har problem med en leverans (nr 902562). När den anlände förra fredagen 171201, så var något i
    den trasigt. På Postnords inrådan vägrade jag att ta emot paketet . De skulle ombesörja återfrakt av det trasiga paketet. Nu har jag mailat er 2 ggr och berättat om detta, men jag har forfarande inte hört något från er. Vad händer nu?

  • Mitt ordernummer är 336164. Har även mailat ,får att ni mottagit mitt ärende som jag fått varje gång förut utan att det hänt något mer. Lämnar ordernr. här också och hoppas på att allt ska lösa sej.

    Liselott

  • Hej
    Har gjort en beställning för 1 mån sedan men har ej fått den.Både ni och fraktbolaget har dragit pengar
    så allt borde vara i sin ordning. Har mailat er flera gånger men får ej svar.
    Har beställt förut utan problem så vad har hänt nu?

    • Hej Liselott.
      Det var inte kul att höra och det får vi lösa. Maila oss på kundservice med ditt ordernummer så hjälper vi dig.

  • Frakt betald 2017-03-10 (329877) Decargo

  • Ing-Marie Loxdal Larsson 02:31, juni 11, 2016

    Jag önskar att få min leverans senast torsdag den 16 då jag fyller 50 år på fredag den 17. Går inte detta att ordna önskar jag att avboka min order. Tack på förhahand

  • Hej jag bor i Sjöbo och jobbar i Malmö, om jag vill hämta varorna själv var hämtar jag dom.

  • nils-erik slotthed 11:00, januari 15, 2016

    Jag har för avsikt att börja att handla varor hos edert företag , men vill ställa frågan om priserna är med svensk tullavgift.
    Hälsningar Nisse.

  • Rose-Marie ohlsson 15:46, januari 8, 2016

    Min order 104108 kom hem idag
    1St vinflaska s:t christina var trasig och 1st platta Björnebrygg öl som jag beställt och står med
    På min order 319178 skickar ni hem detta ellerhur gör jag

  • hei. I ordered from you yesterday and booked shipping from Norrlog. I tried to contact them today but they are not answering my emails and phonecall. What do i do?

    • Hej Tor.
      Då det varit nyår och klämdagar ber jag dig avvakta tills på måndag så borde de svara dig.
      Du kan också se om du kan få hjälp hos vår kundservice. Hälsningar, Anders

  • Hur sköts transporten? Kommer varorna till dörren? Priset förutsätter jag att inget extra tillkommer.

    • Hej Dennis.
      Du kan boka frakt till dina varor efter ditt köp. Hos dem ingår utkörning till dörren.
      //Anders

  • Hej. Var hittar jag fraktpriserna? Jag bor i Växjö.

    • Hej Lars.
      I varukorgen hos oss ser du vad frakten kostar till Sverige. Så lägg de varpr du vill ha i varukorgen så ser du där vad det kostar. Just nu kostar 0-17kg 220kr till Sverige. Hälsningar, Anders

17 artiklar

Lämna en kommentar